22.12.2009

V lekarno po darila? Pa saj niste normalni!

Objavljeno v Žlica vegete 13:00 avtor sosed

V zadnjih dneh me je ob vožnji v avtu in poslušanju neimenovane radijske postaje vedno znova sililo na bruhanje. Do te mere, da sem se odločil prešaltati na preverjeno zadevo: v mp3 predvajalnik sem vtaknil Coldplaye – koncertni cd, ki smo ga pred časom dobili obiskovalci spektakla v Udinah. Ampak pustimo to, britanski bend je v to zgodbo zašel slučajno. Naj začnem na začetku.

Predprazniča evforija ima vsako leto večje razsežnosti. Recesija gor ali dol, prazniki se očitno še vedno dobro prodajajo, služijo pa očitno vsi. Tudi trgovci z zdravili, ki so se očitno lotili nove ciljne skupine – otrok.

Ja Božiček, a greš v Lekarno po zdravila?
Ah, kje pa, po DARILA! Ho-ho-ho…

Tako nekako gre osnova besedila radijskega oglasa, ki nagovarja starše, naj otroke letos namesto z igračami, oblekami, sadjem in sladkarijami … presenetimo z zdravili. Ljudje pa kaj se vam je res do konca utrgalo!?

Že pred časom sem se zgrozil, ko me je ob plačevanju za tablete proti vročini, ki sem jih kupoval ob močnem prehladu, farmacevtka vprašala, če imam morda kartico zvestobe. Kartico zvestobe? V lekarni? Kaj to pravzaprav pomeni? Da nagrajujete tiste, ki so vam tako zvesti, da večkrat zbolijo? Ali pa je morda strategija lekarnarjev pospeševati uporabo zdravil tudi takrat, ko ljudje slednjih ne potrebujejo – so pa zato cenejša? Ok, razumem, gre za vprašanje konkurence. Ampak čakaj, zvestoba se na koncu koncev meri s količino nakupljenih zdravil, imam prav? V vsakem primeru gre za idiotizem brez primere in povsem sprevrženo početje.

Ampak, če sem to še pogoltnil, potem Božička, ki kupuje v lekarni pač ne morem! Moram se vprašati, kakšen učinek pričakujejo naročniki te ogasne akcije in kdo so pravzaprav tisti starši, ki naj bi po darila za svoje malčke zavili kar v bližnjo apoteko? Mar naročnik cilja na tisti del otrok, ki, iz takšnih ali drugačnih (žalostnih) razlogov, redno konzumira zdravila in jih nagovarja, pridi k nam – pri nas kupuje tudi Božiček? Ali morda pričakuje, da bo argument Božička prepričal nas starše, da bomo svojim otrokom podarili kak aspirin ali pa tablete proti driski, kar tako, mimogrede? Ker je pač ravno Božič in bi se prileglo zraven prazničnega kosila? Če je temu tako, lahko samo še enkrat več zapišem, da so pravzaprav bolniki oni sami: naročniki takšnega propagiranja zdravil, geniji, ki so se domislili oglasnega slogana in na koncu koncev tisti, ki tak napad na dostojanstvo nekritično sprejemajo.

drugs-788515.jpg

Praznični nakup

Ne bom se spuščal v to, kdo in na kakšen način bi moral nas, potrošnike, zaščititi pred takšnim oglaševanjem, čeprav je bil prav to moj prvotni namen. Enostavno sem preveč besen za nek trezen razmislek, država, njeni aparati in predvsem nosilci moči in politike pa bodisi prebutasti ali pa prepohlepni, da bi tovrstno početje sploh prepoznali kot nevarno ali družbeno škodljivo. Na eni strani imamo potem vojno proti (trenutno) kadilcem, na drugi strani pa dopuščamo ali celo spodbujamo nastanek novih generacij odvisnikov na povsem legalen način.

Meni pa gre ob vsem tem resnično na kozlanje! Ob vsej tej manipulaciji, razpadu vrednot in percepciji sveta zgolj skozi oči kapitalista, se na koncu vprašam, ali ima praznovanje takšnega Božiča, ne glede na veroizpoved ali nacionalnost (ki mi pri vsem skupaj itak nikoli nista bila odločilna dejavnika), sploh še smisel. Počasi, a dosledno uničujemo prav vse, kar je življenje v tej družbi naredilo srečno in lepo…

  • Share/Bookmark
 

44 komentarjev »

  1. dare pravi,

    22.12.2009 ob 13:05

    Jebenti, ma res !! Ti, da nimajo slučajno tudi na Žalah kakšne božične akcije …al pa družinski popust. Mislm, sam prašam!!

  2. sosedsosed pravi,

    22.12.2009 ob 13:15

    Veš da sploh ne bi bil presenečen, če bi se nekega dne peljal v službo in iz radia zaslišal naslednji oglas:

    Ste slabe volje? Imate zajeban lajf in nič denarja? Storite skupinski samomor. Če se ubijete štirje, petega pokopljemo zastonj. Vaše pogrebno podjetje ‘Vesela lopata’ – imamo odlične reference, pokopali smo tudi Božička, ki je lansko leto umrl zaradi zastruptve z Aspirini…

  3. Biba pravi,

    22.12.2009 ob 13:26

    :lol:
    Zaradi reklam in ostalih nebuloz (celotnih radijskih programov in njihovih spikerjev) samo še izjemoma prižgem radio. Tega se žal ne da več poslušat!

  4. sosedsosed pravi,

    22.12.2009 ob 13:44

    Se ne bi mogel bolj strinjat. raje poslušam Mačka Murija (tudi kadar ni kavboja v avtu)

  5. Tamara Zara pravi,

    22.12.2009 ob 13:45

    O madona, pa svetu se je čist res utrgal…

  6. Soseda pravi,

    22.12.2009 ob 14:07

    Ko zapoje zvonček v uri, prebudi se maček Muri….. :-D

  7. magrateja pravi,

    22.12.2009 ob 14:10

    no no, saj daril ne dobivajo samo otroci in v lekarnah že davno ne prodajajo samo zdravil :) se strinjam, da se sliši čudno kupovati darila v lekarni, ampak glede na katalog imajo v mislih bolj razne kozmetične zadeve ipd., kar je lahko čisto ok

  8. Simona ReboljSimona Rebolj pravi,

    22.12.2009 ob 14:29

    Tole s kartico zvestobe v lekarni je res perverzno degenerirana poanta ponudbe, ampak predvsem zaradi samega sicer klasično pogostega poimenovanja kartice za možnost popusta, ki resnično sporoča lahko samo to, kar si zapisal. Na drugačen piarovski način bi bilo sicer dobrodošlo, da tisti ljudje, ki potrebujejo in morajo kupovat več zdravil od povprečnega posameznika, pridobijo nekakšno možnost za znižanje cen … ampak ja, ne na tak sporočilno idiotski način.

  9. sosedsosed pravi,

    22.12.2009 ob 14:30

    @Soseda: … s tačko si oči pomane, vzame Lekadol in hitro vstane… :)
    @magrateja: Ne vem na kaj točno so ciljali, ampak meni niso uspeli prodat. Niti pomotoma ne.

  10. Nataša pravi,

    22.12.2009 ob 14:30

    Hm, tudi meni je reklama bedasta, ampak se strinjam s prejšnjim komentarjem – lekarne prodajajo vedno več izdelkov, ki niso zdravila (kozmetika itd) in očitno želijo tudi to malo bolj tržiti.

    Na kakšen način to počnejo, je pa druga zadeva.

  11. sosedsosed pravi,

    22.12.2009 ob 14:39

    @Simona Rebolj: Se strinjam s tabo -s pristopom, ki si ga opisala ni nič narobe, z opisanim oglasom pa vse.
    @Nataša: če bi 10 ljudi vprašala, kaj je lekarna, bi ti jih vsaj 9 odgovorilo, da je to kraj, kjer kupiš zdravila. Če bi pa tam radi šminke prodajali, se mi pa zdi, da bo treba strategijo trženja bistveno spremenit in “ho-ho-ho, v lekarno grem po darila” pač ne bo dovolj… Ja, po svoje razumem tvojo poanto, ampak mi ne pije vode :)

  12. nevenkanevenka pravi,

    22.12.2009 ob 14:42

    Lekarne že dolgo ne prodajajo samo zdravil, ampak tudi medicinsko in običajno kozmetiko ter prehranske dodatke in še kaj… jaz bi si lahko v lekarni kupila zelo koristne stvari, sploh s tem ne bi imela nobenega problema. Darilo, ki izraža skrb za zdravje ali pa nekomu olajša življenje sploh ni slabo.
    Jaz sem mami kupila infra lučko, da si bo obsevala roko, ki jo boli. Seveda sem se prej strokovno pozanimala, če je tak izbor koristen. Verjetno je boljši in lepši od bombonjere ali kakšnih kičastih zadev.
    In ko ji zaželim veliko zdravja, s tem srčno resno mislim.

  13. nevenkanevenka pravi,

    22.12.2009 ob 14:46

    V lekarnah ne prodajajo klasičnih ličil. Prodajajo negovalno in zaščitno kozmetiko s poudarkom na različnih zahtevnostih kože, predvsem občutljivih vrst.
    Običajno teh vrst kozmetik ne dobiš v drogerijah.

  14. sosedsosed pravi,

    22.12.2009 ob 14:46

    @nevenka: Nikakor ne dvomim v tvoje motive. Tudi v to, da si z infra lučko mami olajšala bolečine ne dvomim. Resnično pa dvomim v motive farmacevtov in prepričan sem, da skrb za zdravje ni ena izmed njihovih poglavitnih strategij . To pa je tisto kar me moti.

  15. nevenkanevenka pravi,

    22.12.2009 ob 14:53

    Kdo pa še kaj prodaja brez profitabilnih motivov?
    Profit je vendar cilj vsake prodaje.
    Imamo kapitalizem, ne pozabi. Ta bo ožemal pri primarnih človeških potrebah bolj kot kje drugje.

  16. sosedsosed pravi,

    22.12.2009 ob 14:57

    @nevenka: Točno to… in ko se ta logika prenese na absolutno vsa področja družbe, je čas da se začnemo pritoževat. (ok, dejansko je že prepozno), ne pa da sprejmemo to kot realnost. Vem, da je realnost to, da je farmacija ena izmed najbolj profitabilnih panog, ampak to še ne pomeni, da mi je to všeč. Ne vem no, mene takšne stvari motijo in presenečen se, ko opažam, da ostali to stoično prenašajo.

  17. chefchef pravi,

    22.12.2009 ob 14:57

    Jaz sem že zdavnaj eni dami, ki dela v farmacevtskem podjetju, in mi je za vsako figo skušala predpisat določeno pilulo, pasto ali sirup, dokazoval, da je verjetno 75 % zdravil marketinški nateg.

    Vprašanje je bilo preprosto:

    Ali v času recesije pade prodaja zdravil.

    Jasno, zelo, mi je odgovorila. Torej? Jasno je, da so zdravila zadnja stvar, kjer bi ljudje šparali. Nasprotno, uspeli so nas nategnit s tabletami proti stranju, raznimi zdravili na osnovi alg, koencinom Q10+ ultra ipd.

    Si mi pa dal idejo, da lahko mami kupim kakšen supersofisticiran toplomer. Super.

  18. fany pravi,

    22.12.2009 ob 15:00

    Se spomniš reklame okrog 1. novembra. Sta nakupila vse za urejane groba v M… in potem sta imela najlepši grob….. Nekako tako je šlo, mi je še danes slabo, ko se peljem mimo M…., ampak samo mimo.

  19. Brot pravi,

    22.12.2009 ob 15:14

    Bommogu rečtr babi da nrdi to krtico zvestobe k če nebom začeu jemat dvojne dohze zdravil proti reumi bomen dan samo hznoru inče lhko malo profitiram zraun k hmali usak teden kej kupavam tmse nebom branu

  20. Katka pravi,

    22.12.2009 ob 15:15

    Mislim, pa to je abnormalno. Jaz sicer nisem slišala tega oglasa, vendar ste upravičeno jezni, ker to pa res presega vse meje zdrave pameti. Ko opazujem nasplošno dogajanje okoli sebe, vedno bolj ugotavljam, da je svet za denar in zaslužek zmeraj bolj brutalen, sploh pa sedaj, ko je zaradi recesije in izgube delovnih mest potrošnja manjša. Trgovci si pa utirajo pot do zaslužka žal tudi preko neokusnih reklam. Žalostno, saj bolni morajo kupovati zdravila, očitno bi radi dosegli, da bi zbolili še tisti, ki so zdravi, da bi jim prodaja zrasla.

  21. Katarina pravi,

    22.12.2009 ob 15:38

    Jah v lekarnah so zdravila kot zdravila samo še postranska zadeva. Kozmetika, prehranski dodatki, vitamini od A do ŽNJ…in podobno sranje…to je prava stvar.

    Grozno se strinjam, ampak žal resnično.

  22. Špelca pravi,

    22.12.2009 ob 15:41

    ….

    Mačjo posteljo prezrači,
    mačjo suknjo pokrtači,
    in za zajtrk se odpravi
    v lekarno ‘Da bomo vsi zdravi’.

    Tam ga čaka stalna miza,
    in lekarnarica Liza.
    ki prinese belo mleko,
    in zdravilo za zapeko.

    ….

  23. Špelca pravi,

    22.12.2009 ob 15:44

    eh, ločil nisem popravila, ko sem predelovala besedilo – kaj se dobi v lekarni kaj proti temu?

  24. dr. h.c. Peter Legiša pravi,

    22.12.2009 ob 15:57

    Ne morem verjet, da ob tak depresivni novici na radiu vtakneš noter depresivne patetične skomercializirane preposlušane enoiniste Coldplaye. Glasba je Frank Sinatra, ne pa fakin Coldplayi in zdegenerirani novodobni jokajoči baladni rock z njimi in U2-ji vred. Se vidi, da je raja in ta svet narobe obrnjen, ker vsi poslušate samo omenjeni skupini. Jaz bi se nad tem zamislil, in morebitno povezavo tega z neverjetno visokim številom samomorov SLO, ne pa nad Božičkom v lekarni.

  25. Keptn pravi,

    22.12.2009 ob 16:06

    Po darila v lekarno? Zgrožen sem. Bi napisal kaj več, pa se mi mudi na bencinsko črpalko vplačat loto listek, pa še ujet moram lokalni merkator, k ima zimske pnevmatike v akciji.

  26. Simona ReboljSimona Rebolj pravi,

    22.12.2009 ob 16:14

    To, na kar se v nadaljnjih komentarjih opozarja, da pač lekarna ni samo izdajanje in prodajanje zdravil, ampak tudi prodajalna kozmetike, tehničnih pripomočkov, prehranskih dopolnil in blabla, samo še dodatno potrjuje upravičenost nestrinjanja z oglasnim pristopom v zapisu.

    Svinjsko nečloveško je, da lekarna, ki naj bi vendarle prvenstveno simbolizirala podporo zdravju manj zdravih uporabnikov, izenači nakupovanje postranskih potreb z nujnimi potrebami – zdravili. Torej se na kartico zvestobe cenovno razbremeni še bolj neko afno, ki lahko pač serijsko kupuje tone kremic in tabletk za to in ono hujšanje, lepšo kožo, nerazcepljene konice las itd., kot pa potrošnika, ki pač nujno potrebuje določena zdravila zase ali za otroka in bi mu zavoljo tanke denarnice popust še kako prav prišel, do vseh tistih sicer cenovno navitih izdelkov farmacevtskih lobijev postranskega pomena pa itak sploh ne pride. Funkcija ponudbe popusta bi morala bit ločena od postranskih nakupov.

    In ja, seveda vsi razumemo brezno kapitalizma, ampak, kot je že sosed zapisal v komentarju, to nikakor ne pomeni, da bi morali kar sprejemat dano situacijo. Mnogo prej obratno.

  27. nevenkanevenka pravi,

    22.12.2009 ob 16:20

    Saj meni tudi ni všeč, nič ne ploskam.
    A to je kapitalizem. Definicija kapitalizma je to.
    Pač ni lep.

  28. fehim pravi,

    22.12.2009 ob 16:40

    A zdej pa kartice še u lekarnama ?
    Pizda, mi na kurca gre kad na blagajne hoče, da plačam. Pa upraša, imate pika kartice, zbirate nalepke, točke, da vam dam album za slikice, boš menjo fehim?
    Ajde marš tamo sa tim, pikama, točkama, nalepkama, da sam usima jebo mater.

  29. sosedsosed pravi,

    22.12.2009 ob 16:43

    @chef: če sem iskren, je bilo to, da ti dam idejo za nakup, zadnja stvar, ki sem jo želel doseči z zapisom.
    @fany: huh, lahko bi sestavili ‘best of’ reklam, ob katerih se ti obrne.
    @Brot: … ou-keeey … ?
    @Katka: brutalen… bo kar prava beseda, ja.
    @Katarina: … ko smo že pri postranskih zadevah… kdaj me boš povabila na kak pir? long time no c….
    @Špelca: … zdravilo za zapeko :lol:
    @dr. h.c. Peter Legiša: Še dobro da Frenk ni preposlušan. Ne, on nam vedno ponudi kaj svežega in novega. Predvsem zadnjih 11 let.
    @Keptn: Srečno!
    @Simona Rebolj: Hvala, postavila si piko namesto mene.
    @nevenka: definicija nas, ki bi radi bili glasni in opazni pa bi morala biti ta, da (med drugim) opozarjamo na stvari, ki nas pri tem motijo. Pa če smo že pri tem, koncept kapitalizma 10, 20 ali več let nazaj niti slučajno ni zajemal stanja, ki smo mu na zahodu priča danes. In definicija kapitalizma jutri bo povsem drugačna od današnje realnosti. Vsak sistem lahko priženeš do absurda, družba pa je nekaj kar ustvarjamo vsi skupaj in ne nekaj, kar je izven nas.
    Kapitalizem, če bi kdaj zaživel v obliki prvotne ideje, pa bi lahko bil lep, zakaj ne? .

  30. sosedsosed pravi,

    22.12.2009 ob 16:48

    @fehim: pustil si me brez besed. res. a ti si dejansko usima njima mater? svaka čast, majstore, evo ruke.

  31. nichiren pravi,

    22.12.2009 ob 16:50

    čim več tabletk,kemijskih dopolnil hrani,veliko EEEEE-jev da čim prej izgubite naravno odpornost,potem boste pa itak stalna stranka v lekarni,saj imajo za vsako bolezen vsaj tri tabletke.za otroke je pa aspirin pri 8 letih že prepozno.treba ga je navaditi že pri treh,če ne je zgubljen slučaj za farmacijo

  32. P.J.P.J. pravi,

    22.12.2009 ob 16:53

    Zdravje je ena izmed zadnjih potrošniških dobrin, ki je bila še izvzeta iz marketinškega aparata, pa čeprav je indoktrinacija potekala že dolgo, le pritajeno. Indirektni marketing se je začel s SARS-om, in se stopnjeval do absurda v obliki vsemogočih grip.

    Farmacevtska industrija sama po sebi ni dobrodelna – enako stremi za profiti kot vsaka druga. Lekarna vedno bolj postaja specializirana prodajalna. Zaradi konkurence pa seveda posega po marketinških prijemih privabljana kupcev.

    Vse skupaj gre res preko roba dobrega okusa. Bolezen je postala biznis in zdravje ni več vrednota – nasprotno, je moteč dejavnik v oskrbovalni verigi. Še dobro, da smo tako pohlepni, da se ne kanimo upreti.

  33. Katarina pravi,

    22.12.2009 ob 17:23

    No mi pa ni treba 2x rečt. Pričakuj moj klic – pol pa brez izgovorov prosim ;)

  34. samo pravi,

    22.12.2009 ob 18:01

    Potrošniška družba dober dan .En oglas samo za vas (ćez cca.. 20let). ČE VAM UMRETA MOŽ ALI ŽENA IN NAM ODSTOPITE TRUPLO ZA PREDELAVO V PASJO HRANO VAM POGREB ORGANIZIRAMO ZASTONJ.

  35. bimbo pravi,

    22.12.2009 ob 18:03

    Oh, bojim se, da je ta oglas le konička lekarniško-farmacevtske ledene gore. SInoči je bila v Odmevih huda debata, na katero se je očitno najbolje pripravil direktor Lekarne Ljubljana (prosluli nekdanji šef Vzajemne, ki jo je skoraj uspel sprivatizirati). Z glasnim nastopom vrhunskega uličnega kramarja je tako povozil vse v studiu, da so ostali brez sape in kar pozabili na svoje enako trdne argumente, kot jih je stresal res spretni Jaklič. (tule, od cca 13 minute naprej: http://tvslo.si/predvajaj/#ava2.54160807;; )

    Za ljubitelje starejših lekarniških zgodb in osvežitev spomina pa še ena iz Financ iz leta 2003 ( http://www.finance.si/47082/Slovenske-lekarne-ribarijo-v-kalnem ). Vesel bom, če kdo lahko kje najde vsaj najosnovnejše podatke o finančnem poslovanju “javnega zavoda” Lekarna Ljubljana, ki meda letno nakleplje milijonske evrske dobičke. Se priporočam… :-(

  36. Thunderstorm pravi,

    22.12.2009 ob 18:14

    Ej ja, ta oglas je zmotil tudi mene! Sicer gre nadaljevanje v stilu nekaj z neko super ugodno napravo za nevem kaj že. lekarne danes itak ponujajo vse mogoče in so že zdavnaj presegle ponudbo zdravil. Vendar pa je vseeno tudi meni ta oglas popolnoma zgrešen. Halo no, to je skoraj tako kot da bi rekel, grem v UKC v trafiko po darila, ker imajo tam super popuste ob novem letu! Mislim resno no… Nekje je meja, ampak trgovci oz oglaševalci je očitno ne poznajo. O teh karticah ugodnosti pa raje sploh ne bom, ker mi to palstiko porinejo v roko v čisto vsaki trgovini…

  37. strojnikstrojnik pravi,

    22.12.2009 ob 18:26

    Saj imaš več kot prav… :?

    Reklame mi grejo večinoma na jetra, ta omenjena še za odtenek bolj… :?

    Ampak škatlo glukozaminskih tablet bi vseeno raje za darilo dobil, kot kakega pajaca, ki bi prah nabiral… :?

  38. flatusflatus pravi,

    22.12.2009 ob 20:39

    Meni bi pa lahko mirne duše podarili kartico zvestobe s kakšnim popustom, ko pa toliko evrov(cca. 80) puščam vsak mesec pri njih, saj moram tablete za glavobol, pekoče oči in vneto nosno sluznico sam plačevati, ker so le-te na listi, ki je zavarovanje ne krije, mater!! Mogoče pa mi bodo še pred smrtjo kakšno delnico podarili!! ;) :) :)

  39. dr. h.c. Peter Legiša pravi,

    22.12.2009 ob 20:45

    @keptn: dobre pnevmatike nikoli niso v akciji. Smiliš se mi na cesti s Savo S3.

  40. PlujemPlujem pravi,

    22.12.2009 ob 20:57

    Uf. Grozljivo. Kaj vse se ljudje spomnijo. :S Očitno je nekje, nekdo prodal idejo o tržni niši pri zdravilih. Sedaj, ko je prašičja, pa tako. Ajej.

  41. marexmarex pravi,

    22.12.2009 ob 21:46

    in a si jo sedaj zaslužil (kartico)?

  42. Biba pravi,

    23.12.2009 ob 08:57

    Mačjo posteljo prezrači.. :lol:

  43. ursika pravi,

    28.12.2009 ob 18:31

    Ne tlačite vseh lekarn v isti koš. Obstaja javni zavod Lekarna Ljubljana, ki se promovira z jabolčki – če je kdo naiven pač nasede, tako kot na vse kartice, pike, smreke,… Tako si izrabljajo tudi božička sebi v prid. Obstajajo pa tudi zasebni lekarnarji in javni zavodi drugih občin po Sloveniji, ki še vedno delajo kot javna služba v dobro nas vseh.

  44. John Hunters pravi,

    9.05.2010 ob 02:07

    Really nice post thank you

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !