21.03.2010

V soboto sem osvojil Snežnik … se mi zdi

Objavljeno v alpinizem, Žlica vegete 20:37 avtor sosed

Končno sem našel dovolj časa za manjšo turo in glede na to, da so razmere v gorah (predvsem za zelenca kot sem sam) še vedno precej negotove, sem se odločil za nekoliko nižji vrh -  padel bo 1796m visoki primorski mogotec Veliki Snežnik.

In da bo stvar popolna, sem prvič s seboj vzel fotoaparat. Doslej sem ga namreč vedno pozabil doma, ampak ne, ne, tokrat pa ne. Naredil bom 100 slik, za vse zamujene priložnosti nazaj in naprej. No in sedaj te slike iz inata objavljam na blogu. Ja, v bistvu pojma nimam, kje sem sploh hodil. Zaradi megle (da o burji sploh ne začnem!) nisem videl niti lastnih nog. Največji absurd je pa to, da Snežnik, kot najvišji vrh daaaleč nakokoli, slovi predvsem po čudovitem razgledu na večji del Slovenije in vrhove Gorskega Kotarja (ja, zato fotoaparat). Ampak kaj ti bo tak razgled, v razmerah, ko greš na minus v naravi in ne vidiš niti do konca curka. Pa ne da mi tako daleč nese …

Kakorkoli, že na poti do Sviščakov mi je postalo jasno, da tura ne bo kar tako. Magla svuda… Ampak res. Takole je izgledal pogled iz avta.

Stanje se je nekoliko popravilo na izhodišču pri planinskem domu. Našel sem celo smerokaz!

Ampak ni minilo veliko, ko je ponovno zavladala belina. Tej se je kmalu pridružila tudi nenormalno močna burja. Slednja me je dobesedno premetavala sem in tja. Tako močnega vetra še nisem doživel. Respect!

Čeprav so se pred mano pohodniki zaradi neverjetne burje pod vrhom obračali, me trma tudi tokrat ni pustila na cedilu. Malo po dveh, malo po štirih sem se prebil do sicer zaprte koče, kjer sem se v zavetju probal pogreti s čajem, ob tem pa so mi skoraj zmrznili prsti. Veter je res naredil svoje. Mater sm talent.

Le nekaj minut kasneje sem končno stopil na vrh. Prisežem, da je tukaj nekje. Res, no!

Na vrhu sem naredil nekaj resnično čudovitih slik okolice. Spodaj je le ena izmed številnih podobno izjemnih. Vid’te ljudje, zato se pa splača hodit v hribe… No, ja…

Kljub vsemu pa so mi bile malo slabše razmere na nek mazohističen način pravzaprav zelo všeč. Jebiga, če sem že izbral malo lažjo turo, mi je vsaj vreme pomagalo, da je vse skupaj izpadlo “malo jače”.

Ja, konec koncev je bilo prav fajn. Čist zares!

17 komentarjev »

1. malina* pravi,

21.03.2010 ob 22:52

pošteno:D

…am kaj pa vremenske napovedi nisi gledau? :D

2. Pullga pravi,

22.03.2010 ob 00:35

ha ha, sem pet minut ugotavljala kaj predstavlja slika z nahrbtnikom: vse od polomljene table za oznako krajo do reklamnega letaka…. komentar na pot pa: kar te ne ubije, te krepi!

3. fetalij pravi,

22.03.2010 ob 06:27

:lol: kralj.

4. chefchef pravi,

22.03.2010 ob 07:00

Jaz imam s tem hribom še neporavnane račune. Enkrat sem, nisem bil še star 16 let, tja rinil z biciklom (iz Ljubljane). Saj bi še šlo, ampak mi je nekje proti koncu vzpona odpulilo zajlo sprednjega menjalnika, tako da sem vse poslal lepo v 3pm in obrnil – cesta se pa tja gor tako vleče in tako položna je, da mi je bilo dolgčas še med spustom! Na koncu sem nabral več kot 200 kilometrov (po mojem sem se vmes kje zgubil), od tega polovico s pokvarjenim biciklom.

5. Adi pravi,

22.03.2010 ob 07:16

Chef, a veš, da si že kar malo dolgočasen, ker nič več ne pišeš o svojih kolesarskih dogodivščinah. Tako lepo jih je bilo brati, zdaj pa natepavaš samo še neke penzionerske doživljaje iz avtodoma. Saj, preljubi kruhek je pred vsem, ampak kdaj boš pa živel, če ne zdaj, ko si v najlepših letih?

6. Sanja pravi,

22.03.2010 ob 07:34

Lol …. sem vedela, da obstaja pameten razlog, zaradi katerega se ne hodi po hribih. Hvala Jaka!:)

7. Mare pravi,

Jep, snežnik ni od muh, ampak vse kar je važno je, da si se imel fajn. ;)

8. anna pravi,

22.03.2010 ob 07:54

:mrgreen:
    vso svobodo si ta dan izkoristil in šel v amm neznano ;)
    super podvig!

9. Špelca pravi,

22.03.2010 ob 08:14

Čudovite fotografije panorame :mrgreen: Si ziher, da si bil na Snežniku? Ni bil to Meglenik? :lol:

10. NordStar pravi,

22.03.2010 ob 08:21

Čestitke za trmo. Je pa to definitivno Meglenik ;)

11. sosedsosed pravi,

22.03.2010 ob 09:42

@malina*: sem, sem, ampak iz fotelja ob dnevniku, ni bilo tako slabo slišat. :)
    @Pullga: slika z nahrbtnikom. pozabil sem napisat, da je nahrbtnik doživel krst – je čisto nov in si je zaslužil košček slave :D
    @fetalij: no vidiš, končno se enkrat strinjava :D
    @chef: … iz Ljubljane… dober si. Meni se je vleklo že v avtu :)
    @Sanja: Ni problema, če te bo kdaj vseeno prijelo, se pa kar javi, imam še par prepričljivih argumentov na zalogi ;)
    @Mare: To pa. Sicer pa slabše ko so razmere, boljša je zgodba.
    @anna: Svoboda… Jup, lepa beseda ;)
    @Špelca: ma ja, sej bi vseh 46 fotk z vrha pokazal, ampak se mi ni dalo toliko časa uploadat fotk :)
    @NordStar: Raje je ne podpihuj… Trme mislim… Že tako ima popolno kontrolo nad mano :)

12. prvopristopnik pravi,

23.03.2010 ob 13:22

Ja, res je bilo tako, bili smo verjetno prvi gor na Snežniku tisto soboto (malo pred pol deseto dopoldan). Še nikoli nisem doživel kaj takega – nepozabno!
    Se je splačal it gor.

13. coprnca pravi,

23.03.2010 ob 20:26

ej, snežnik je na notranjskem… :)

14. sosedsosed pravi,

24.03.2010 ob 09:46

@prvopristopnik: sem prav upal, da se bo še kdo od sobotnih javil – kar nekaj pohodnikov se je borilo z razmerami v soboto. Ampak kot si rekel – splačalo se je to doživet :)
    @coprnca: Sorči, no :)

15. strojnikstrojnik pravi,

27.03.2010 ob 13:39

Hvala, za tale prispevek, s katerim si me ponovno spomnil, da mi v dolini čisto nič ne manjka… :mrgreen:

16. naughty pravi,

31.03.2010 ob 09:03

V bistvu mal neodgovorno rinjenje na vrh, če mene vprašaš… Je moj oče žal umrl v hribih in v bistveno bolj ugodnih vremenskih razmerah, zato me takšne dogodivščine ne nasmejijo več :(

17. sosedsosed pravi,

31.03.2010 ob 09:24

No ja, če si kdaj bil na Snežniku, verjetno veš, da ne spada ravno med zahtevnejše vzpone, gre za precej nedolžno turo. V visokogorje se v takšnih razmerah nikoli ne bi podal. Pravzaprav so bili ravno slabi oz. nestabilni vremenski pogoji razlog, da se nisem lotil kakšne bolj “zaresne” ture. Je pa res, da je bilo vreme grozno, a vseeno je bilo moje ravnanje na ta dan daleč od neodgovornega.

Mi je pa žal, da si izgubil očeta na tak način. Tudi jaz sem zaradi nesreče odraščal brez očeta, poleg tega sem tudi sam oče in lahko mi verjameš, da je to prva misel, ki mi švigne v glavo, ko se odločam katerega ‘podviga’ se bom lotil in katerega opustil…