21.03.2011

Top shit!

Objavljeno v alpinizem, Žlica vegete 11:00 avtor sosed

Na Kamniškem sedlu nič novega, bi lahko začel nedeljsko zgodbo. Na istem mestu, kjer sva pred manj kot letom dni obračala z Doktorjem, smo, tokrat v troje, prav tako zaradi neverjetno močnega S vetra, premlevali isto vprašanje. Nameravali smo se vzpeti na Brano po grebenu Šije, kar je bilo zaradi močnih sunkov seveda nemogoče.

Brana v nedeljskem jutru

Kljub temu smo po bojnem posvetu nadaljevali s pristopom po ‘normalki’, na začetku ‘melišča’ severnega pobočja Brane pa, ob dejstvu, da je bil tu veter znosnejši in sneg enkraten, spremenili načrt in popikali kar direktno proti vrhu. Bližina izkušenega alpinista je dala zalet tudi ostalima članoma trojice in z veseljem smo se zapodili proti vrhu.

Začetek 'tazaresnega dela', koča pa že daleč pod nami

Dejstvo, da sem lahko velik kos poti prepikal kot prvi, iskal prehode in prečke, je dodalo celotni zadevi še dodaten draž. Izstopili smo na grbenu, nekaj deset metrov vzhodno od vrha in ob tem vriskali od navdušenja. No, vsaj mene se je, kljub vetru, verjetno slišalo do doline. Tura je bila zagotovo ena izmed najlepših sploh. Čista poezija.

Veselje na vrhu

Sestopili smo zahodno od vrha, v bližini letne planinske poti, prečili zalito melišče, v nenormalnem vetru praktično odleteli do sedla, kjer pa nas je pričakalo toplo sonce.

Sestop

Ker smo se na turo podali ob nečloveški uri, ko so sobotni žurerji še iskali pot domov, smo se vrnili še pred kosilom, kar daje celi zgodbi še toplejšo noto. Opraviti kondicijsko in tehnično turo ter hkrati preživeti umirjen dan z družino, je enostavno nekaj neprecenljivega. Z besedami kolegice s kluba: top shit, stari moji!

11 komentarjev »

1. buba švabebuba švabe pravi,

21.03.2011 ob 12:33

Top shit, res! :) Pa tadruga fotka, tista s kočo spodaj, je naravnost zmagovalna. :)

2. sosedsosed pravi,

21.03.2011 ob 14:29

Veš kako zmagovalen je bil šele občutek ob pogledu nazaj :)

3. seamus pravi,

22.03.2011 ob 00:32

ha, letos dvakrat obrnil, enkrat zaradi vetra, enkrat ker se je kljub lepi napovedi pripodila megla skor do sedla. Vidim pa da je sedaj lepo zalito, ker konec januarja je bilo snega glih za vzorec.

4. sosedsosed pravi,

22.03.2011 ob 08:04

Ja, vrhovi so čisto zaliti – pogled na Rinke in Skuto.

Kmalu pod sedlom pa tale žalost.

5. M pravi,

22.03.2011 ob 10:08

Super, noro!
    Po moje hodiš kar mal gledat fotke in podoživljat … v zmagoslavnost občutkov pa sploh ne dvomim.

6. seamus pravi,

22.03.2011 ob 12:00

Zle gledam sliko od žalosti, pa se mi je ža na sliki z vrha zdel, da ma tip v rdeči jakni Trango čevlje (mam enake). Zato vprašanje – kakšne je imel dereze in podvprašanje, a je blo kj problemov, ker nimajo čist trdega podplata. Mene je zadnjič na ledu popolnoma zvijal, k sm na špicah derez stal, ker tud zj zgleda kr trdo.

7. sosedsosed pravi,

22.03.2011 ob 12:25

Nič ni omenil, da bi mel kakšne težave, kolikor se spomnim je ob eni priložnosti še prav hvalil La Sportivo. V teh čevljih ga vidim v skali, snegu in ledu. Mislim, da je bil z njimi med drugim tudi na Elbrusu, le da je imel čez še protektorje,.

Dereze ima pa različne, zadnjič je imel nove pol-avtomate od BD, tokrat pa mislim, da je imel neke pohodne klasične 12 zobe dereze, nikoli pa kot rečeno v zvezi s čevlji ni omenil nobenih težav.

Sam imam Trango Prime, sem bil z njimi nekajkrat tudi v ledu, slapu in sem zelo zadovoljen.

8. seamus pravi,

22.03.2011 ob 13:02

Sj jest sm tud ful zadovoljen z njimi (še koleno me ne boli več!!!). Samo zadnjič na tistem ledu je blo mal čigumijasto, sj ne da bi blo kaj hudega, samo malo me je zaskrbelo,da bi v večji strmini bilo še slabše, ker tist led je bil na naklonini cca 30° – praktično na ravnem, pol višje se je pa itak prediralo.

9. sosedsosed pravi,

22.03.2011 ob 13:13

če dvomiš v opremo, potem ti, pred plezanjem vertikale definitivno priporočam izlet v mlačco. tam te napake (v opremi ali tehniki) zagotovo ne bodo stale toliko kot v naravi. Borih 10€ ;)

10. seamus pravi,

22.03.2011 ob 14:52

Uh, ne ne. Ni tolk hudo :lol: Vedno sem bil v pancarjih v strminah nad 40° nazaj se je pa vedno smučalo. Sedaj, ob pomanjkanju kondicije, pa tudi navzdol kolovratim v derezah in čevljih z mehkim podplatom in občutek ni 100%, je recimo 80%, kar mi ne predstavlja težave, samo filing je bil čudn. Tolk da vem, da ni panike.

11. Smeh, solze in žlica vegete » Beli prehodi pravi,

29.03.2011 ob 13:53

[...] sem pisal o vzponu na Brano in post naslovil s ‘Top shit!‘. Zaradi vsega, kar se je zgodilo v zadnjih dneh, sem v zvezi s tem želel objaviti dodatek, [...]