25.03.2011

Fejsbuk generacija

Objavljeno v Ko piše srce 13:30 avtor sosed

To ne pelje nikamor več. Morda se ne staram zgolj kronološko, temveč tudi duhovno, ampak ko opazujem svet okoli sebe, mi je vse manj jasno. Odnosi so dejansko postali povsem virtualni. Z večino prijateljev komuniciram samo še prek fejsbuka, maili so redki, če dobim kak sms, pa zadeva izpade bolj osebno kot pred desetimi leti pismo.

Nimam čisto nič proti razvoju in uporabi novih tehnologij (to morda pride na vrsto, ko se bo obrnila štirica), kljub vsemu pa me je groza, ko sem priča totalni degeneraciji medosebnih odnosov.

Ne, fejsbuk ne more nikoli nadomestiti pristnega stika. Virtualni jaz predstavlja zgolj okrnjeno, popačeno sliko mene samega. Pa poglejmo moj primer. Objavim, kje sem bil, kaj sem ta vikend zlezel, napišem, da imam fajn ženo in otroka. Da sem super. Ma vsi mi smo super. In lepi. Pametni in popolni! No … skoraj popolni.

To seveda ni res. Ja, seveda imam super ženo in otroka, to že. Ampak, ko pišem o najinem odnosu (če že), bom javnosti projeciral sliko lepotičke, ki me razume in podpira, ne bom si dovolil pisati o tem, da sva se po napornem dnevu (ker sta nama čudovita otroka pripravila bistveno manj čudovit dan), vsa zmozgana in izčrpana sprla, ker je nekdo od naju odložil vilico v prostor za žlice, drugemu je šlo pa to enostavno na živce.

Ali drugače: ne bom pisal o tem, kako sem se usral, ko sem v plezališču lezel naprej neko petico, se bom pa z veseljem duval na ves glas, da sem zlezel na vrh Grossglocknerja in sem ultimativni car. Ker tu se ne pogovarjam s prijateljem A, B in C. Nagovarjam javnost. Zato tudi nazaj dobim podobno in čustveno prazno vsebino. Načrtno in premišljeno oblikujem svojo javno podobo. Ok, roko na srce, sam to počnem zelo slabo, ker nimam nekega hudega motiva pisat floskule, niti ne zadržka recimo objaviti slike na kateri zgledam kot idiot. Sicer pa, prebrskajte malo po starih zapisih in boste o meni našli kup informacij, ki pričajo o tem, da skoraj z veseljem sam sebe spravljam v zadrego. Kljub temu pa je tudi bloger ’sosed’, podobno kot ‘Jaka s fejsbuka’, daleč od moje realne podobe. Z mano deli določena mnenja, imava neke skupne točke, veliko njih, ne rečem, vendar gre za slamnatega moža… Sori sosed, tako to je.

Včeraj sem dopolnil 30 let. Sam spadam med tiste, ki na osebne praznike na dajo veliko. Komaj se spomnim na lastnega. Rojstnih dni otrok in žene ne pozabim (no, zaenkrat jih nisem), vse ostalo pa je odvisno od opomnikov v koledarju ali telefonu. Pa še vedno se zgodi, da se prazniki bližjih nehote odpeljejo mimo mene. In to v večini primerov. Kar se tega tiče sem res slab prijatelj.

Letos sem dobil ogromno čestitk. Predvsem zaradi elektronskoh medijev. Facebook. E-čestitke. SMS-i. Nekaj čestitk sem dobil od ljudi, ki jih že več let nisem videl v živo. Lep občutek. Pa vseeno… Z nikomer nisem šel na pijačo. Ali vsaj kavo. Tudi če bi se kdo ponudil, verjetno v celem tednu ne bi našel prostega termina. Ne, nismo ga zapili. Pravzaprav sta me od vseh kolegov in v poplavi čestitk, samo dva kolega dejansko poklicala, da voščita tako, na pol v živo. Odkril sem pa še nekaj. Na fejsbuku obstaja aplikacija, ki jo naložiš, da vsem tvojim prijateljem na njihove rojstne dneve avtomatsko pošlje v naprej izpolnjeno čestitko – jasno vsem isto. Mislim, oprosti, ampak, kako bolano je to? Kje je potem sploh še smisel?

Hvala vsem za voščilo in čestitke, kot rečeno, sam sem glede tega skrajno nediscipliniran in ne bit jezni, če od mene ne dobite niti avtomatsko generirane fejsbuk čestitke. Žal pa v času, ko smo vsi zasedeni že 14 dni v naprej in nimamo časa niti za klepet ob kavici s prijatelji, tudi to postaja sprejemljivo. Fejsbuk generacija… Rad bi vzel otroke in ženo in se vrnil v gimnazijske dni.

Težko mi gre z jezika in očitno se čisto zares staram, vendar včasih… Ja, včasih mi je bilo lepše.In tudi rojstnodnevna torta je imela drugačen, bolj sladek okus.

  • Share/Bookmark
 

49 komentarjev »

  1. fetalij pravi,

    25.03.2011 ob 13:47

    sej se ga lahko še vedno old skul nažgemo? :mrgreen: :P
    saj veš :D

    drugače pa ja, dobro si opisal/zapisal, vse je res.
    (čeprov je npr. moj profil skoraj tako ali še bolj kretenski kot jaz sam. za twitter velja isto :mrgreen: )

    pa kako si vedel, da sem ti poslal generično čestitko? O_o do naslednjega leta se naučim kitajsko in ti pošljem v pismenkah. :mrgreen:

    lp

  2. sosedsosed pravi,

    25.03.2011 ob 13:54

    vidiš kolk u pi*di smo. mislim, da sploh uporabiš frazo ‘old skul nažgemo’.. a s lahko še kako drugač?! :)

    … zmenjeno! in jaz se bom naučil to čestitko prebrat! :D

  3. buba švabebuba švabe pravi,

    25.03.2011 ob 13:58

    Haha, aplikacija, ki sama pošilja čestitke. :lol:

    No ja, saj jaz tudi bolj kot ne vedno isto napišem. Nimam talenta za take stvari. V bistvu mi gre naživce tisto filozofiranje in pesnjenje, ki so ga nekateri sposobni naklepat skupaj. Saj pa rojstni dan ja ni nič takega. Vsi ga imamo enkrat letno. Po mojem praznovanje rojstnega dneva dobi pravi smisel šele po petinosemdesetem. :D

  4. izpadanje las pravi,

    25.03.2011 ob 14:01

    Dobro je tole napisano. Ja pač generacije odraščajo v različnih okoljih v različnih časih.
    MI smo včasih cele dneve bli zunaj, pa žogo nabijal itd.Zdj pa pač večina visiji na računalnikih..itd.
    Imaš pa prav, kam pelje svet, če se ljudje ne dobijo in gredo skupaj na pijačo itd. Kaj čmo svet se spreminja.

    PS: saj pa še nisi star, 30 let – si pa ja še tudi ti Fejsbuk generacija ;)

  5. Soseda pravi,

    25.03.2011 ob 14:02

    Ga bomo pa danes zapili :-) Pa še mojo 30-ko zraven, stari moj :-*

  6. sosedsosed pravi,

    25.03.2011 ob 14:07

    @buba: haha, po 85 je pa itak vseeno, kakšna je čestitka… do naslednjega dne že zdavnaj pozabiš, da si sploh imel rojstni dan :)
    @izpadanje las (izpadanje las? a ti to resno?): se spreminja ja – žal na slabše. seveda sem ta ista generacija. a ni razvidno iz zapisa? :)
    @Soseda: :)

  7. smoger pravi,

    25.03.2011 ob 14:18

    Zbriši FB profil. Simple.

  8. sosedsosed pravi,

    25.03.2011 ob 14:44

    in kaj bi s tem rešil? še digitalnih čestitk več ne bi dobil :)

  9. smoger pravi,

    25.03.2011 ob 15:07

    Kakopak.
    http://bit.ly/7L8wa7

  10. piskec pravi,

    25.03.2011 ob 15:22

    Dregni me pri tvojih 45, da vidim, kako boš takrat razmišljal.

    Jaz vam tega sveta čist nč ne zavidam. ;)

  11. M pravi,

    25.03.2011 ob 17:56

    Hm, zdejle se grem tukaj gor piši-briši pa spet piši …
    Zaradi pomislekov, ki matrajo tebe, imam sama konkretno naporno že polovico marca … pa še ene dva tedna se ne bo umirilo. Na FB pa pač ne obstajam … pa mi je glih tko skoraj pregorel telefon – zdaj mi je kristalno jasno, kje skozi Krmo je dostopen signal :D
    Drgač pa – HB!!!, očitno sva čist blizu … po dnevih … mah klinc, leta pa sploh niso merilo :)

  12. rock80s pravi,

    25.03.2011 ob 19:11

    ma dej jebeš fb! kot de ni kaj bol pametnga za delat! :D 80s life je biu ris the best ka ga mi nebomo nkol žvel enakga !!!!! :D tko da fuck fb and go on the streets back!! :D

  13. peropero pravi,

    25.03.2011 ob 19:15

    kaj sem jaz edini, ki pr svojih 37ih nima svojega fejsbuk profila? Tako, da se kar strinjam s tistimi, ki ti predlagajo, da ga ukini. Meni je super fajn in še čas imam za it na pijačo s prijatli (ravno zdaj gremo ven gledat tekmo SLO:ITA), ker se mi ni treba ukvarjat še s fejsbukom in podobnimi monadami! Pa uživaj, ko boš imel priliko zapit tvojih 30.

  14. no ja pravi,

    25.03.2011 ob 20:48

    zanimiv zapis. ampak ko sem na koncu teksta, ki pravprav krepko šinfa fejsbuk zagledal fejsbukov gumbek \všeč mi je\ mi je pa vse \dol padlo\… in potem še praviš, da ne bi zbrisal FB profila, ker \kaj bi pa s tem rešil\?? ej, sosed, daj še 1x premisli vse skupaj in se odloči, kaj bi sploh rad!

  15. Thunderstorm pravi,

    25.03.2011 ob 20:48

    Vse najboljše za rojstni dan :)

    Sama že cel čas govorim, da naj mi folk ne ploza o tem, kako je FB super za ohranit stike. Zame je definicija “ohranimo stike”, da osebo vidim v živo. Pa če bolj redko, pa bolj redko, ampak jo VIDIM. Grem na kavo, grem na sprehod… Ne pa preko nekega elektronskega medija. Oh, saj na veliko prakticiram komunikacijo preko emailov (fb pač nimam, ker mi je bv) in telefona, ampak ponavadi ravno zato, da se zmenim, kje se dobimo v živo.
    Kar se tiče čestitk-rajši vidim, da mi ne čestitaš, kot da naštimaš prekleto aplikacijo, da se “spomni” name, ker se ti nisi. Rajši vidim, da mi oseba 3 dni prepozno reče, “ej, pozabila sem, ampak vse naj naj!”, kot pa da na točno pravi dam dobim kup čestitik, ki to sploh niso.

  16. sosedsosed pravi,

    25.03.2011 ob 21:48

    @no ja: mislim, da nisi čisto razumel mojega zapisa. tekst nikakor ni kritika facebooka. Slednji pravzaprav nima nič s tem. Več kot očitno nam je dal točno to, kar potrebujemo. Tudi sam ga uporabljam. Ne sicer na dnevni bazi, pa vendar. Mar ni to očitno iz zapisa?

    In zakaj bi izbrisal profil? Ne razumem. Govorim o življenjskem stilu, o medosebnih stikih, ki to pravzaprav niso več. FB sem uporabil zgolj kot simbol poti, ki jo ubiramo, z mano na čelu, odraz duha časa, če hočeš. Človek tudi lahko piše proti komercializaciji in množični potrošnji, pa to ne pomeni, da nikoli več ne bo vstopil v trgovino. Ja?

    In ko že sprašuješ kaj bi rad… Za začetek to, da prebereš tekst predno oddaš komentar.

    Pa brez zamere… Malo sem že spil, glede na to, da včeraj nisem ;)

  17. Kobrowsky pravi,

    25.03.2011 ob 22:04

    Bómpre bral, o blubm. Dota kratte pasampo zdravljam.
    ZDRAVO!
    ZDRAVO!
    ZDRAVO!
    *poklon*

  18. Borut pravi,

    26.03.2011 ob 09:05

    FACEGLUP GENERACIJA!

  19. smoger pravi,

    26.03.2011 ob 11:57

    No, pa naredimo eno anketo/test …ala v Jani, Oni, Tisti,…

    1.NA FB profilu imam več kot 100 prijateljev.
    DA -1 točka
    NE- 0 točk

    2.Na FB sem vsak teden.
    DA -1 točka
    NE – 0 točk

    3.Kljub tem, da sem na FB, stavim na pristne/resnične odnose.
    DA – 3 točke
    NE – 0 točk

    Če ste zbrali 2 točki ali več si zaslužite enega bambija ali pa vsaj… http://bit.ly/9FdAzM

  20. Maj pravi,

    26.03.2011 ob 14:41

    Jaz pa sploh ne razumem zakaj bi šel vsem tristo virtualnim prijateljem razlagat kje sem bil, kdaj sem jedel, kdaj sem šel scat, kolikokrat seksam z ženo, kolikokrat z ljubico,…

    Pa v čem nekateri vidite zadovoljstvo, da kaj takega sploh pišete???

    Sam imam FB samo zato, da koga, ki ga iščem lažje najdem, morda se kdaj pridružim kakšni skupini ter kakšni napišem termine kdaj imam čas za kakšno kavico in se potem lažje uskladiva kot po telefonu.

    Sicer mi pa sploh ni jasen uspeh FB, ko pa je Netlog, Tagged in še cel kup podobnih strani mnogo boljših, bolj preglednih,….

  21. DajanaDajana pravi,

    26.03.2011 ob 16:59

    To je zato, ker čas tako divja in edino, kjer lahko kaj spremljamo, je internet. Jaz fejsbuka nimam, bogvar, imam pa blog, pa že za to porabim pol preveč cajta. Vse, kar si želim je, hišica in vrt in da bi crknu internet.

    Pa vse najboljše! <3

  22. Simona ReboljSimona Rebolj pravi,

    26.03.2011 ob 17:17

    Vse najboljše! Za tale trud in izgubljen čas, ki sem ga vložila, da ti voščim, pa seveda pričakujem, da mi boš čez 5 dni vrnil voščilo, ko bom jaz nazdravljala sama s seboj pred računalnikom in zbirala čestitke :) Era biznisa pač.

    No, sicer me je pa bolj zintrigirala po mojem mnenju napačna žrtev, ki si jo sežigal na grmadi, in nisi edini. Na to žrtev kazat s prstom je tudi najlažje, pa še odmik od resnice blagodejno dene, ker je ta precej bolj pekoča od fejsbuka. Vedno v preteklosti se je našlo nekaj, kar je služilo odmikanju pogleda v ogledalo. Važno, da imamo krivca, ki se ga še v zapor ne da spravit.

    V mislih imam obdobje, ko smo bili še zelo mladi in se na polno družili, praznovali ne samo rojstne dneve, ampak kar koli, tudi začetek večera. In smo godrnjali čez starše, da mi pa že ne bomo taki, ko bomo odrasli. Kakšni? Zapečkarski, kronično utrujeni od dela, skrbi in drugih obveznosti, brez svojega življenja, medtem ko se kvaliteta prostega časa zreducira na utrujeno bolščanje pred tv-jem. Itd.

    Problem ni v ničemer drugem, kot da se točno to dogaja. In dogajalo se je tudi, ko fejsbuka ni bilo še nikjer. Mah, še mobitela ne. To sami dopuščamo. Jaz nisem na fejsbuku, niti na twitterju, samo blogam, pa še to v dolgih časovnih razmikih in moj blog tudi ne služi ravno neposrednim apetitom po druženju in osebnemu kramljanju. Lahko pa rečem, da sem ravno preko te internetne brezmejne nadloge vseeno tudi osebno v živo spoznala kar nekaj fejst ljudi. Mogoče v krajšem obdobju več, kot se je to dogajalo po diskotekah v živo, kjer sem spoznala precej več ljudi, ki jih sploh poznat nisem hotela, pa zgolj po srečnem naključju in pomoti precej manj takšnih, za katere sem vesela, da sem jih.

    Hočem reči, da ni res, da se mladi danes ne družijo. Se družijo in zapijajo rojstne dneve. Spoznavajo se pa tudi preko interneta, kar sploh ni slabo, ker že prej po komunikaciji in interesih naredijo selekcijo, koga si želijo srečat v živo. Nekaj več časa pa zapravijo tudi za virtualno komuniciranje, ker je več ponudbe, kot jo lahko nudi cesta. Ne vem, kaj neki je bilo tako fajn pri dribljanju žoge po igrišču, z enimi in istimi ksihti, tistimi pač, ki so bili po naključju tvoji sosedi. Rajš bi imela fejsbuk na voljo in zapravila nekaj časa za izbiro sebi bolj zanimivih oseb, s katerimi bi hotela skakat po dvorišču.

    Treba se je pa zavedat, da smo pač nekateri, tudi ti, sosed, že ta generacija, ki pade v koš naših zapečkarskih utrujenih depresivnih staršev, ko smo ga mi, mladi, še srali. In sami smo si krivi, če smo postali enaki gnoji kot tisti primerki odraslih, ki smo jih nekoč enako kritizirali. Fejsbuk ni nič kriv, kot takrat ni bila kriva televizija. Z ljudmi, ki so ohranili živost in mladost v sebi, se še vedno dobim na kafetu in kam grem. Z večino pa ne in pestujem enake občutke, kot si jih zapisal. Ampak niso taki zaradi fejsbuka. Mah, nekateri še tega ne uporabljajo, ampak visijo brez volje in prezgodaj postarani doma, ker so vedno preutrujeni ali se preslabo počutijo, pizdijo, ker jih otroci čisto izmozgajo in spravljajo ob živce, tarnajo, da jim je dolgčas, potem pa obvestijo, da pričakujejo še enega malčka in pojamrajo, kako jim je težko. Fak of! fejsbuk jim res ni kriv.

    @fetalij:

    Ti si pa najslabši primerek za tako repenčenje. Nazadnje si bil najbolj glasen pri brezmejnem interesu v zapijanje, a si bil edini, od kogar ni bilo ne duha ne sluha. Nedosegljiv še po fucking mobitelu, ko je bil čas za zločin. In to ne prvič! Torej ne nakladaj, Stari – dobesedno.

  23. Damijan pravi,

    26.03.2011 ob 17:50

    He Fetalij,
    stroga mama Simona te je okrcala! Se bos lahko pobral?

  24. Slavko pravi,

    27.03.2011 ob 01:25

    Res je, da se ljudje “videvamo” še samo na spletnih straneh in to je žalostna resnica, pravzaprav smo kar zasvojeni z pc-ji, da ne bom rekel..bolani.
    To seveda ni prav, vse manj je druženja s prijatelji, sorodniki, znanci in celo s sosedi, vse to ne odtehta niti ogled kake nogometne tekme, ker po tekmi spet hitimo domov na pc, da komentiramo, kar smo maloprej gledali, pri tem se včasih “svinjsko” skregamo, ker ne premoremo konstruktivnega dialoga, vsak ima svoj prav. Dosti lepše je bilo npr.pred nekaj desetletji po tekmi iti na pijačo, kjer smo debatirali ob pijači in se je tekma zavlekla običajno v noč..))
    Kam gre ta svet, ne ve nihče…človek bo verjetno uničil samega sebe..od te silne napredne tehnike..ljudje se odtujujejo..postali bomo roboti, brez čustev in občutka veselja, žalosti ali bolečine..

  25. Primi pravi,

    27.03.2011 ob 01:35

    Ni FB kriv za to, da imamo skrhane odnose..

  26. milenči pravi,

    27.03.2011 ob 03:09

    v primerjavi s teboj sem stara kot zemlja, ampak…imam FB, pa blog na >MMC-ju, pa mobitel, mp3 v avtu, pa še kaj bi se našlo….
    eno in drugo izrabljam in uporabljam. upam, da ne velja tudi obratno…
    FB mi omogoča hitro iskanje med kulturnimi dogodki, ki bi lahko prišli v poštev za moje delo.
    na FB je morje ljudi, ki so zanimivi. in mene zanimivi zanimajo – ker me morajo in tudi sicer.
    raznorazne ”objemčke’ v virtualni podobi sem že zdavnaj predtem zelo sitno in brezkompromisno prepovedala. objemam se v ”živo” ali pa nič. pa še tam ne z vsakim.
    nekje imam knjigo Issaca Asimova, ne vem več, kako je že naslov, v njej pa je že pred več desetletji nazorno in dokaj natančno opisal zdajšnjo situacijo- brezosebno, ko so se njegovi junaki bali človeške bližine in so se ”pogovarjali ” le preko 3-dimenzionalne slike…
    ob zgornjem pisanju na rob pa bi se moral vsak izmed nas (uporabnikov in ne-uporabnikov) tovrstnih pripomočkov vprašati, kaj naredim(o) za bolj pristne medswebojne stike sami. kaqko in koliko negujemo osebne stike. na kakšen način. itd. itd.
    ker če bo vsak postoril le mičkeno, bo tudi ”krik na pomoč”, ki veje iz zgornjega zapisa, nekako zvodenel in se ne bo ”širtil” naprej…
    srečno torej- na konkretni pijači, ob konkretnem druženju, ob konkretnem trepljanju po ramenih- poslušanju, klepetanju, smejanju itd.itds.

  27. andrej pravi,

    27.03.2011 ob 04:07

    @simona rebolj
    direkt zakon, clovk ne more leps povedat :D

  28. dare pravi,

    27.03.2011 ob 11:42

    Ma, sem pa prav srečen, da me FB ni nikoli pritegnil. Imam profajl, vendar grem pogledat manj kot enkrat na štirinajst dni, da zavrnem povabila na modne revije in hiphop koncerte. To sicer ne pomeni, da nisem na internetu preveč časa. Blogarija pa to! Grem pa tudi v družbo, za omizje na pijačo, v bližnje hribe in delat na ranč. Vse delam tako, ne posebno aktivno, bolj na pol. Ampak, zaenkrat še vedno to zmaga. FB ni niti približno na pol.
    Pa mislim, sosed, da tudi s tabo ni prehudo. Imaš družino, majhne otroke, si rekreativec in zadnja leta očitno alpinist. Mislim, ne daješ vtisa da si zavaljen, bled, rdečeoki ultrafejsbukovc. lp

  29. smoger pravi,

    27.03.2011 ob 13:00

    ‘nekje imam knjigo Issaca Asimova, ne vem več, kako je že naslov, v njej pa je že pred več desetletji nazorno in dokaj natančno opisal zdajšnjo situacijo- brezosebno, ko so se njegovi junaki bali človeške bližine in so se ”pogovarjali ” le preko 3-dimenzionalne slike…’
    @milenči: Ena izmed teh http://tinyurl.com/4wchdzs

  30. milenči pravi,

    27.03.2011 ob 16:16

    smoger- od srca hvala…
    Asimov je bil moj mladostni junak…Elvis Aaron Presley mu NI nikoli segel niti do kolen….
    Ob misli, kako preroški je bil, me pa sploh zmeraj- še danes- zelo gane….

  31. katarina pravi,

    27.03.2011 ob 16:24

    :) če ne bi milena na svoj fb prilepila linka s tvojim postom ga ne bi prebrala. torej trikrat hura za fb. :) )

    zdaj pa resno. kar se mene tiče je pomemben smao moj blog, ki je moj jaz, ne drugi, ne alter, ampak simpli moj jaz. na fb-ju sem prvenstveno zaradi hčera, imam pa 58 frendov, ki jih poznam v živo. moj posel je pač tak, da veliko komuniciram v živo in je internet povsem postranska zadeva, za maile in podobno, kaj več ne. juhu zame torej. nisem internet odvisnica. je pa lahko bit. vse najboljše za rojstni dan, mi smo ga tudi praznovali 25. moja tavelika je dopolnila 47. dve torti, obe zelo real, smo zmazali kot bi mignil.

  32. Simona ReboljSimona Rebolj pravi,

    27.03.2011 ob 16:51

    @Damijan:

    Ubogi Fetalij. Eden redkih srečnežev na tem planetu je, ki ga mama nahruli, ker se ni šel zapijat. Mislim, da se ne bo pobral:)

    @smoger in milenči:

    To so navadni populistični bedaki, ki v imenu moraliziranja razsajajo z enako površno in zavajajočo pop kvazifilozofsko nesnago kot tisti, proti katerim ali proti čemur se bojda borijo. V tem ni nobene preroškosti, ampak le logično sklepanje, kam vodi tehnološki razvoj in kako se človek odziva. Na zelo osnovni bazi. Kar je populistično hinavsko, je napihovanje logičnega in služi le samopromociji kvazišokerja na prvo žogo. Tip proda ceneno znanstveno fantastiko in vsi so mokri, uuuu, kako smo že tam. Jah, ne, nismo pač tam. Še vedno ljudje hodijo v službo, na sindikalne zabave, nekateri se še vedno družijo, nočni klubi pač niso prazni, razen tistih s sabo ponudbo, kot od nekdaj. Ljudje še vedno masturbirajo, le da nekateri pred računalnikov, tradicionalneži si ga pač drkajo pe vedno na Playboy itd. Mladina še vedno prezgodaj seksa (kot je bilo vedno prezgodaj), preveč popiva in preklinja (kot vedno), le da populisti moralisti včasih, ko prav pride, zganjajo halo, kako neznosna je mladina, ker preveč popiva in se druži, spet drugič, ko prav pride za pizdenje na prvo žoho, je kar naenkrat taista mladina kar naprej doma pred računalnikom. Ježešna.

    Enako je bilo z orvelovsko prognozo. Povsem logično sklepanje, da se bo voajerstvo skozi tehnologijo pač uporabljalo. znanstvena fantastika lahko ponudi paranoidno idejo o človeku, ki se še usrat ne more, ne da bi ga snemali. Pardon! Nič od tega ne obstaja in ne bo obstajalo na tak način. Lahko pa zdolgočaseni populisti vreščijo, evo, lejte resničnostne šove, to je orvel, si pulijo lasje, ker je nad bankomatom kamera in padejo v nezavest, ko vstopijo na ambasado in spet visijo kamero ob vhodu. Pardon! osebno sem bolj šokirana nad dejstvom, da nas po dvakratnem napadu na Lipicance, bojda ponos Slovenije, leni direktor obvesti, da so zdaj v tretje sprejeli neverjeten ukrep – postavili bodo kamere pred vhod v hlev. Kva????? A do zdaj jih še ni bilo? Orvel pa tak.

  33. Simona ReboljSimona Rebolj pravi,

    27.03.2011 ob 17:15

    Še to … posebej zanimivo je, kako ljudje radi pozabljajo na stara jamranja o ženskah, ki so čepele samo doma, gospodinjile, listale debilne revije in zadovoljile svojega ljubosumnega moža, da so postale dolgočasne, zavaljene in brez volje do druženja s komerkoli. Enako je bilo bistveno poslanstvo žene, da moža čim bolj privije na kavč in vsakič, ko gre na pir s prijatelji, dobi živčni zlom, ker jo raje ne občuduje, kako pet ur peče kolač. Ne zdi se mi prav nič bogokletno, če gre danes raje v slaščičarno, kjer dandanes pripravljajo boljše slaščice kot nekdaj in nekaj ur porabi raje za visenje na fejsbooku. V čem je razlika, kar se tiče zapečkarstva??? Kdor je tak, bo vedno našel neko sredstvo, da bo tak. Kdor ni, pa ne bo. In ne morem se bolj nakrohotat, kot ko zasledim primer jamranja nekih ženic, ki so fejsbook obsodile za krivca, ker se jim je mož skurbal. Jah, a ni lepo, da je spoznal nekoga prek interneta in šel malo v akcijo pristnih stikov??? A v tem primeru je pa super, da se je prej nezadovoljen in slabo pofukan redil na fotelju? Pekačica kolačev je bila pa blazno srečna, ker je samo domači zapor varoval dragega, da ni spoznal kakšno pofukljivo robo v gostilni ali pa v knjižnici. Potem pa … ueeeee … odmaršira na internet in že ga ni. Folk je prfuknjen in za prfuknjen folk se vedno najde ponudba, da se utapljajo v svoji prfuknjenosti. Če ni fejsbuk, je pa vrtiček, če ni vrtiček so pa bedni programi na televiziji, če ni to, je pa peka potice ali pospravljanje vsak dan itd. Nekateri pa pač vse, kar je na voljo, uporabljajo na bolj zanimiv način.

  34. Katarina pravi,

    28.03.2011 ob 10:28

    Hej Jaka, tale me je pa ‘zasledila’ v soboto v avtu :) . Sem se spomnila nate, na tale zapis in na zgoraj omenjene gimnazijske dni…
    http://www.youtube.com/watch?v=A2Uo7mXBSqw

  35. ana pravi,

    28.03.2011 ob 11:26

    se zelo strinjam s tabo, sosed.
    delno tudi s Simono.
    preproste resnice iz dveh, trah zornih kotov.

    a že delam napredek…ki bo kmalu prerastel tudi v to, da se že končno vidimo…ko sem tudi sama napovedoala kdaj.
    začele smo z mariborskimi kolegicami mini tradicijo druženja na 4 oči vsak teden ali vsaj vsak drug teden. zraven tudi okusno pripravljamo prigrizke :)

    torej pozdravljam ta post in je dodatna brca v rit, da si nardim planer, kdaj se vidim ponovno npr. tudi z meni ljubimi blogarskimi kolegi/cami.

  36. sosedsosed pravi,

    28.03.2011 ob 12:55

    @Vsi: zanimiva mnenja in razmišljanja. od prvega do zadnjega… Sploh Simonina razmišljanja. Bi pa imel kratek dodatek: opisana odtujitev ni nujno povezana z zapečkarstvom, no, v mojem primeru ni, pa sem kriv istega greha…
    @katarina: joj, prav slabe volje sem ratal… Pa kaj smo res že tako stari?!?
    @ana: mi čakamo. ja … :D

  37. Katarina pravi,

    28.03.2011 ob 13:02

    Joj to pa res ni bil moj namen – nostalgičen ja, ne pa slabe volje!
    Odgovor na tvoje vprašanje pa je: Jaz še ne ;) Ha ha ha ha ha…

  38. Simona ReboljSimona Rebolj pravi,

    28.03.2011 ob 14:02

    @sosed:

    Se strinjam, da ni nujno zapečkarstvo v dobesednem smislu. Ampak saj … a to ne potrjuje mojo teorijo, da če nagnjenost do odtujitve obstaja, se najde kar koli je na voljo, da se to zgodi? Hočem reči … če postane nekdo odtujen od odnosov, ampak manično hodi v hribe ali se ukvarja z jogo, rečemo, da to ni zapečkarstvo. Ker se giblje. Ampak v poanti je pa enako – nekdo začne peči kolače, nekdo manično gleda televizijo, nekdo visi na fejsbuku (tudi če je dolgčas), nekdo vrtičkari, nekod štema avtomobile, žaga, kosi travo itd. Ne glede na to, kako zadeva izgleda (pasivno ali aktivno) funkcionira v smer odtujevanja deluje. Kar koli se počne, med drugim, služi za izgovor, da ni časa za druženje, pa bi bojda radi. zato je v vsakem primeru zapečkarstvo. Ker komunikacija je tudi izmenjava energij, ne samo besed. In druženje troši energijo, ker se moraš posvetit človeku ali ljudem. V kolikor je druženje kvalitetno in je volja po tem. se izmenjava energij obrestuje, ker jo tudi dobivaš, je inspirativno, zabavno, širiš in krepiš duhovno moč s soočanjem z drugimi, lahko je celo konkretno koristno itd. Kaj se torej zgodi človeku, da ga popade taka lenoba, da izgubi voljo za vložek energije v komunikacijo, kar pomeni, da komunikacije ne zna več izrabljat za dovajanje energije, ampak se začne stikov bat kot napora. Takega napora, da bi raje magari telovadil pet ur na dan, kot pa spoznaval ljudi in vzdrževal formo koristne komunikacije (recipročne izmenjave energij in drugih koristi) z drugimi?

    Se zgodi to, da se oseba tako troši za vzposatvljanje in krepitev partnerskega ozrioma kar družinskega odnosa, da mu zmanjka volje za vložek v druge? Partnerji morda predstavljajo prevečkrat celo ječarja drug drugemu, da bi zveza obstala, da ne bi prihajalo do morebitnih motenj s strani drugih in “mišice” za vzpostavljanje kontaktov, vzdrževanje pestre komunikacije z različnimi ljudmi in uživanje širjenja obzorij – duha postajajo vedno bolj ohlapne in zakrnele, s tem pa tudi volja do obnovitve tega “športa”?

  39. strojnikstrojnik pravi,

    28.03.2011 ob 14:41

    Koliko časa že ti k meni na obisk prihajaš… :mrgreen:

  40. sosedsosed pravi,

    28.03.2011 ob 14:48

    @katarina: ma ne, zdej si pa že žleht. čist preveč žleht!

    @Simona: dejansko se s tem, kar si zapisala lahko poistovetim. ok, glede tistega ‘ječarja’, ne bi šel tako daleč – vsaj ne v tej zvezi, ampak glede razumevanja zapečkarstva kot pomanjkanja motiva po negovanju stikov, ki jih sicer ‘obžalujem’ pa mi ne ostane drugega, kot da se strinjam s tabo.

    @strojnik: pa kje si ti KUČO STARA!? :)
    jebemti, da maš prav… se posipam…

  41. strojnikstrojnik pravi,

    28.03.2011 ob 15:53

    Nimam profila, pa se me komaj še kdo spomni… :(

    Sem pa še vedno na istem mestu, kot lani in predlani… :mrgreen:

  42. activiaactivia pravi,

    28.03.2011 ob 16:38

    I feel u!

  43. smoger pravi,

    28.03.2011 ob 17:09

    @Simona Rebolj: Recimo, da se strinjam.

    1.Kaj je zate kvalitetna sci-fi literatura? Najbrž je ni, ali pač?
    2. Proti komu/čemu se (bojda) bojujejo/so se borili Asimov et consortes s svojimi romani?

    Zame osebno je sci-fi literaura sredstvo za promocijo znanosti in seveda velika sprostitev za bralca. Pisatelji sci-fi žanra ne zadanejo bull’s eye svojimi napovedmi. To je valda jasno. Tolko spremeljivk je v tej kolobociji imenvani prihodnost/evolucija človeštva, da tega ne pričakuje nihče. Baje.

  44. Simona ReboljSimona Rebolj pravi,

    28.03.2011 ob 21:16

    1. Valjda je zame lahko sci-fi umetnost, ne samo literatura, tudi film, kvalitetna. Žanr, ki lahko služi kot odlično orodje za izražanje določenih poant, ponavadi predvsem futuristično “preroških”. In velja enako za ta žanr kot za vse druge. Kvalitete je toliko, kolikor uspe izrazit in izpeljat močno poanto in kolikor je sporočilo obrtno dobro zapakirano.

    2. Saj sem razumljivo zapisala. Ne gre za neposredno bojevanje, ampak za moralko, ki se izpostavi v medvrstičju. Moralka je tudi vzbujanje strahu, neugodja itd. Potem je vprašanje, kam pelješ zadevo in kako jo obedelaš, bolj ali manj radikalno, ciljno v eno smer (naklonjeno ali nenaklonjeno) ali vključiš še druge možne okoliščine … in blabla …

    Je lahko sci-fi tudi promocija znanosti, ni pa nujno, da ima samo ta prvobiten namen. Se strinjam, da si sci-fi lahko privošči več in ne gre za zadetek v bull’s eye, ampak funkcionira bolj kot svarilo … whatever … ampak vseeno lahko debatiramo, kako enoznačno ali bolj kompleksno je kaj zapakirano in iz tega tudi sklepamo o ključnem smotru. Sci-fi, ki služi samo sprostitvi, je pa zame itak šit … tako kot pri vsem. Kljub možni sprostitvi je dobra tista, ki ponudi kaj več. Mene pač najbolj sprošča itak vse, kar ponudi kaj več od frcanja po kurcu. To zna vsak in ve, kako se to dela … hehe …

    @sosed:

    Ekola, smo na zeleni veji, ker smo se privlekli vsaj do ogledala:)

  45. Natejsha pravi,

    29.03.2011 ob 14:49

    Zanimivo branje.
    Moja izkušnja: po nekaj letih prisotnosti “online” v obliki pisanja bloga, uporabe profila na FB, sodelovanja v komentarjih sem si zaželela malce “izolacije”, ker nisem več dohajala tempa, ki je nekako določal, da je treba biti “aktiven”, sicer se “prijatelji” pričnejo spraševati, kaj je s tabo.

    Želji je sledila akcija v obliki zaprtja bloga, profila, spremembe emaila.

    Rezultat: Kar nekaj časa je zgledalo, kot da sem veliko bolj sama na svetu… potem pa je sledilo neke vrste olajšanje. Ko sem nato srečaka koga izmed “prijateljev”, je bilo prvo vprašanje v stilu “a si ti še živa, ni te več na FB, blogu… kaj se ti je zgodilo”… V hecu sem odgovarjala, da sem se preselila (kar je sicer tudi res) iz virtualnega sveta v realnost.

    Priznam, da mi je na začetku bilo čudno in da sem malce pogrešala “virtualo”, zdaj pa ne več. Če koga srečam, grem na kavo ali se zmenim zanjo, mi je pa bilo naravnost fantastično, ko sem zaradi naselitve v novem kraju, v zadnjem letu spoznala ljudi na “stari način” – osebno.

    Pred nekaj meseci sem pričela uporabljati Twitter – zaradi novic. Prva ugotovitev je bila, da so gor skoraj vsi, katere sem poleg po imenu, poznala po njihovem nicku, ali celo zgolj po slednjem. In po parih dnevih aktivnega spremljanja, zdaj nanj pogledam veliko redkeje… ker se mi čist iskreno ne ljubi brat kritik ob “eventih” kot so Viktorji, Ema ipd.

    Velikokrat mi rečejo, da sem retro, pa se temu zdaj samo še smejim… mogoče je res 30 neka starost, ko se nekaj premakne… ne vem.. sama se tudi par let kasneje ne počutim stare… upam si celo reči, da nasprotno… ker tisti čas, ki sem ga prej preživela “na netu”, zdaj uporabim za druge reči.. stran od pcja, tvja in podobnih pripomočkov. :)

    Pa vse najboljše:)

  46. exp pravi,

    31.03.2011 ob 12:20

    Meni pa se zdijo to res samo ene formalnosti – to zelo dobro obvladajo Kitajci, za vsak pasji praznik si posiljajo cestitke Sicer pa naj odrasel clovek ne bi vec praznoval r.d., ker pac to ni smiselno in se strinjam s tem. Ce hoces zur, ga pac naredi in povabi, razlogov je lahko malo morje.
    To, da vecina ljudi ni sposobnih imeti nekih normalnih cloveskih in zivih stikov je pa tudi znano in xzalostno. Kaksne nebuloze folk pise na FB – za vsak prdec objavijo, da so ga spustili, skoraj dobesedno. Meni rata ob tem slabo in se samo cudim. To mi je dobra motivacija, da ne postanem se sam tak. No way, meni se zdijo vsi taki resno bolani. In se vec, na FB so ze npr kar po 2, ce ne 3 generacije “prijateljev” in zdaj si predtavljaj, da med sabo komunicirajo prejo FB, a zivijo mogoce v isti bajti. Poznam tudi osebno ljudi, ki zivijo v razdalji 1-2 km, a pogovarjajo (da bi vsaj chatali, pa se to ne) se preko Fb ali mogoce raznih chatov. Kako tezko je namesto tega poklicati po telefonu ali se videti osebno? Najbrz zelo, saj je psiha mnogih kar dobro naceta, izgubili so stik z realnostjo, kaj je prav in ne…skratka, zelo ubogi so zame.

  47. buba švabebuba švabe pravi,

    1.04.2011 ob 06:26

    @exp: A veš, meni se pa zdijo resno bolani tisti, ki mislijo, da je nekdo resno bolan samo zato, ker je drugačen od tebe in ima drugačne vrednote in način življenja.

  48. Urša pravi,

    27.05.2011 ob 14:00

    Tut jst bi se lahko za nekaj časa vrnila v gimnazijske dni. Glih dons zjutraj sm razmišljala, da nisem ena tistih mnogih, ki se z največjim veseljem spominja dni na faksu.
    Meni se toži po tistih dneh v gimnaziji :)

  49. sosedsosed pravi,

    30.05.2011 ob 11:54

    Urša, pa kje si ti, kućo stara?!?!?!? :) )) Veš da je bilo obdobje faksa tudi zame kar nekako ‘tmurno’. Neprimerljivo z srednjo šolo. Zdaj bistveno bolj (ali pa spet) uživam. :)

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !